Condiţiile Contractuale Generale d e Vânzare, Livrare ale S.C IRON PRODUCTS SRL

Anexa la: Factura Proforma – Factura Fiscala – Aviz Insotire a Marfurilor – Contract de Vanzare Cumparare

  1. Introducere
  • 1.1Aceste condiții contractuale fac parte integrantă din contractele semnate între client (denumit în continuare Client sau Cumparator) conform factura proforma sau factura la care este atasat acest document și C IRON PRODUCTS SRL , în calitate de proprietar, locator sau vânzător (denumit în continuare Proprietar / Vanzator / Furnizor )
  • 1.2. Chiar și în lipsa unui contract scris între părți, în cazul acceptării unei oferte de la Proprietar sau plasării unei comenzi pe baza unei oferte anterioare, Clientul va recunoaște, în mod expres, validitatea, fără restricții, a acestor condiții contractuale și va renunța complet la aplicarea propriilor sale condiții generale contractuale. Condițiile generale de vânzare se vor considera asumate/acceptate de client și în cazul achitării proformei/facturii de avans, constituindu-se de drept anexe la proforme/facturi

 

  • 1.3.Clientul va fi obligat să păstreze confidențialitatea cu privire la contractele încheiate sau care vor fi încheiate între Client și Proprietar. Acest lucru se va aplica și tuturor informațiilor și datelor personale furnizate de către Proprietar Clientului. De asemenea, această obligație se va aplica fără nici o restricție pe perioada ulterioară încheierii contractului sau, după caz, dacă se întrerup negocierile contractuale.

 

2.   Încheierea contractului

  • Ofertele Proprietarului sunt facultative, atâta timp cât nu sunt specificate în mod expres ca fiind

 

  • Comenzile Clientului trebuie acceptate în scris de către Comenzile se consideră acceptate inclusiv în situația/de la data achitării proformei/facturii fiscale de avans.

 

  • Toate amendamentele, modificările și completările care derivă din sau sunt aduse acestor condiții contractuale necesită confirmarea expresă, în scris, a Proprietarului.

 

  • Declarațiile înaintate de angajații Proprietarului sau de alte persoane angajate de Proprietar sunt valabile numai dacă sunt aprobate în scris de către Proprietar.

 

3. Prețul și Condiții de plată

  • Prețurile Proprietarului sunt prețuri nete, nu includ TVA și sunt evaluate ca fiind EXW depozit Proprietar / furnizor – fabrica, fără costurile de ambalare, transport și asigurare.

 

  • Prețul total de vânzare este considerat ca datorat de la data emiterii facturii, fără deducere, indiferent de momentul când a fost primită sau verificată marfa. Clientul este de drept în întârziere pentru îndeplinirea obligației de plată, începând cu data primirii facturii la adresele menționate în factură.

 

  • Proprietarul are dreptul să solicite Clientului instrumente de plată pentru acoperirea valorii facturilor emise, precum și în scop de garanție pentru cazul în care Clientul nu restituie materialele închiriate, materialele sunt restituite defecte sau Clientul nu-și achită debitul. Clientul își exprimă acordul expres ca Proprietarul să facă uz de instrumentele de plată lăsate acestuia în scopurile menționate mai sus.

 

  • În cazul neefectuării plății în maxim 3 zile de la data primirii facturii/proformei, Clientul datorează de drept și fără nici o altă formalitate, penalițăti de întârziere în cuantum de 0,5 %/zi , calculate la valoarea neachitată/ieșită din scadență, penalitățile putânddepași valoarea creanței În acest caz, va opera și o cauză suspensivă de executare a obligațiilor asumate de vânzător, până la data achitării obligațiilor de plată a mărfurilor comandate.

 

4.  Rezerva dreptului de proprietate

  • Proprietarul își păstrează dreptul de proprietate asupra bunurilor livrate până în momentul achitării integrale a prețului de cumpărare și a îndeplinirii obligațiilor Se consideră ca bunuri, toate bunurile corporale și necorporale, în special documentele, serviciile de planificare și soft-ul (ex. programe).
  • Rezervarea dreptului de proprietate se extinde și asupra produselor rezultate din prelucrarea bunurilor livrate de Dacă acestea sunt procesate, combinate sau mixate, Proprietarul va obține un drept de proprietate comun asupra produselor rezultate. În acest caz Clientul va fi custodele.
  • Clientului î i este interzis să dispună, în orice mod, d e bunurile aflate sub rezerva dreptului d e proprietate, până la achitarea integrală a prețului. Revânzarea bunurilor ce fac obiectul contractului poate opera numaidupă îndeplinirea obligației de plată convenite.
  • Sumele încasate de Client, rezultate prin încălcarea dispozițiilor clauzei 4.3 sau cu acordul Proprietarului, vor fi remise către Clientul va face adnotările necesare în gestiunea și contabilitatea sa, precum și în listele cu articolele restante și esteobligat – la cererea Proprietarului – să-i comunice acestuia numele și adresele clienților săi, precum și suma totală pe care o are de încasat din revânzare și să-și anunțe clienții cu privire la aceasta. Profiturile realizate de către Client din revânzarea bunurilor aflatesub rezerva dreptului de proprietate, fără a avea acordul expres în scris al Proprietarului, vor fi transferate imediat acestuia.
  • În cazul în care bunurile, subiect al rezervei dreptului de proprietate, sunt gajate sau folosite altfel de către terțe pârți, Clientul este obligat să declare dreptul de proprietate al Proprietarului și să informeze imediat în scris Proprietarul. Clientul va despăgubi Proprietarul pentru toate cheltuielile rezultate în urma protejării dreptului de proprietate al Clientul va oferi Proprietarului, la cererea acestuia, toate documentele necesare pentru protejarea și aplicarea dreptului său de proprietate.
  • Î n cazul î n care Clientul n u efectuează plățile, bunurile vândute și aflate sub rezerva dreptului de proprietate vor f i restituite Proprietarului imediat, la cererea celui din urmă. În măsura în care Clientul nu se conformează imediat acestei

cerințe, Proprietarul are dreptul să recupereze bunurile aflate sub rezerva dreptului d e proprietate. În oricare dintre cazuri, Clientul va suporta costurile și riscurile de transport ale bunurilor către Proprietar. Restituirea sau recuperarea bunurilor, din acest punct de vedere, nu implică retragerea din contract. Proprietarul are dreptul să revândă bunurile recuperate și să compenseze profiturile rezultate cu creanța sa împotriva Clientului. Clientul va fi anunțat cu privire la intenția de revânzare și la prețul de vânzare și are opțiunea de a identifica alți potențiali clienți pentru Proprietar, în termen de patru săptămâni, clienți care ar cumpăra bunurile în condițiile comunicate sau mai favorabile Proprietarului.

5.  Livrarea

  • Perioadele de livrare sunt aproximative și depind de disponibilitatea mărfii în stocul Vânzatorului sau în acela al

Furnizorului/fabricii. Condițiile de livrare communicate de Proprietar sunt întotdeauna EXW depozit Proprietar. Termenul de livrare normal, de până la 30 de zile (calculat de la data confirmării comenzii de către Vânzător sau de la data achitării proformei/facturii deavans de către Client, dupa caz), poate fi prelungit de drept și fără nici o altă formalitate/notificare, până la maxim 90 de zile calendaristice, în situația în care marfa nu este disponibilă în stocul vânzătorului. Prin acceptarea proformei/achitarea acesteia, Clientul își asumă implicit și condițiile/termenele de livrare. Clientul se va putea retrage din contract/îl va putea denunța unilateral doar în situația depășirii termenului maxim de livrare, de 90 de zile. Prezentarea anumitor mărfuri pe site-ul vânzatorului nu semnifică șiexistența lor în stocul acestuia. Îndeplinirea parțială a obligației de livrare, dă dreptul Clientului la retragerea/denunțarea parțială a contractului, corespunzator cu partea neexecutată din obligații nu pentru toata suma achitată și numai dacă este depășit termenulmaximal d e 90 de zile. Nu sunt admise reclamații ulterioare din partea Clientului.

  • Livrarea este efectuată la timp atunci când: bunurile sunt disponibile pentru expediere, la depozitul Proprietarului, la data convenită, inclusiv la încheierea perioadei suplimentare convenita pentru livrare, sau, în măsura în care expedierea este stabilită, înscris, a fi efectuată de către Proprietar, dacă expedierea a început până la acea dată. În cazul în care nu se stipulează în scris contrariul , transportul va f i în sarcina Clientului, care va f i răspunzator pe deplin de operațiunea de ridicare și transport a mărfurilor În cazul î n care părțile convin ca transportul să fie asigurat d e vânzator, acesta va notifica Clientul asupra disponibilității datei/orei livrării, urmând ca în maxim 24 de ore, Clientul să răspundă/să confirme expres locația/data și ora destinatălivrării/recepției mărfii. În cazul depășirii termenului maximal d e livrare, fără denunțarea unilaterală a contractului de către Client, vânzătorul poate notifica disponibilitatea predarii mărfurilor comandate, la locația/ data și ora ce urmează a fi comunicate de Client, caz în care obligația livrării se consideră a fi fost executată.
  • Forța majoră sau alte impedimente neprevăzute, intervenite în activitatea Proprietarului și a furnizorilor săi, care împiedică livrarea la termen sau conform programării și care nu au fost din vina exclusivă a Proprietarului, dau acestuia dreptul la o prelungire a perioadei de predare sau la o amânare a datei de În acest caz, Clientul n u are nici un drept de a efectua compensări și/sau retrageri. Prelungirea termenului de livrare din cauze exterioare voinței vânzătorului (lipsa stoc furnizor/întârzierea comenzilor de către Producator/fabrica, etc) va fi de maxim 90 de zile, doar dupa acest termen, Clientul putând denunța unilateral contractul.
  • Pe toată durata când Clientul întârzie plata sumelor facturate restante, a dobânzilor și/sau îndeplinirea altor obligații, Proprietarul nu poate fi obligat a efectua livrări chiar dacă acestea fac obiectul unor comenzi sau acte adiționale acceptate
  • Clientul se obligă să accepte livrări parțiale de la
  • Exista posibilitatea ca livrarile sa se decaleze din culpa exclusiva al furnizorului de la care achizitioneaza Iron Prod

Decalarea termenului de livrare se poate extinde pana la 90 zile calendaristice peste termenul maxim de livrare indicat

la art 5.1. din acest document.

6.  Documentație și Soft

Clientul nu are dreptul de a folosi documentația și soft-ul de la Proprietar (ex. documentație de planificare și/sau proiectare) în alte scopuri decât cele pentru care i-au fost furnizate. Know-how-ul conținut în documente va fi furnizat Clientului exclusiv în aceste scopuri.

7.  Responsabilitatea pentru riscuri și expediere

  • Riscurile de pierderi și daune ale bunurilor vor trece în sarcina Clientului imediat ce bunurile au fost efectiv făcute disponibile de către Proprietar pentru expediere. Dacă nu a fost convenită expedierea de către Proprietar, Clientul va asigura preluarea imediată a bunurilor, conform art 5.2.
  • Expedierea și transportul bunurilor vor fi efectuate întotdeauna pe riscul și cheltuiala Clientului, chiar dacă transportul este efectuat sau organizat de către Proprietar sau dacă transportul este plătit sau a fost convenit cu titlu gratuit.
  • Clientul va respecta cerința de a comunica defectele sesizate în legătura cu livrarea efectuată de către Asigurarea transportului efectuat de Proprietar va fi făcută numai în cazul când Clientul comandă în mod expres, în scris, acest lucru și își asumă cheltuielile.

8.  Garanție și Responsabilități

  • Clientul este obligat să inspecteze fără întârziere bunurile din punct de vedere cantitativ și calitativ și să comunice, în scris, Proprietarului orice neconcordanțe, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la livrarea de bunuri/servicii printr-o

descriere exactă a defectelor/lipsurilor, dar întotdeauna înainte de prelucrarea sau utilizarea acestora. Clientul are obligația să anunțe Proprietarului orice vicii ascunse î n termen de 2 zile lucrătoare de la data când au fost descoperite. În cazul î n care deficiențelenu au fost comunicate în termenul de mai sus, bunurile/serviciile vor fi considerate ca acceptate chiar și cu defectele/lipsurile respective.

  • Notificarea deficiențelor nu va scuti Clientul de îndeplinirea obligației sale de plată. Garanția oferită de Proprietar Clientului este condiționată de îndeplinirea tuturor obligațiilor de către Client, în special a obligației sale de plată și de a preciza și a informa la timp despre defecte/lipsuri.
  • Bunurile sunt însoțite de Declarație de Conformitate. În cazul în care Clientul descoperă neconformități este obligat ca, în termen de 15 zile lucrătoare, să aducă acest fapt la cunoștința Proprietarul este obligat, în cazul în care se exclude vina Clientului în utilizarea bunului, să remedieze defectele sesizate, fie prin înlocuire, fie prin reparare. Atâta timp

cât Proprietarul face uz de acest drept al său, Clientul nu poate solicita anularea contractului, reducerea prețului sau despăgubiri bănești… (deschide document pdf )

Pentru o buna vizualizare a termenilor si condițiilor de vânzare si de livrare ale societății noastre te rugam sa apeși aici.

DESCHIDE TERMENI SI CONDITII DE VANZARE SI DE LIVRARE